Kirándulásunk Tarcalra és Szabolcsra

A június 18-án megkezdett napközis táborozók 20-án, szerdán, reggeli fél kilenckor széles jókedvükben autóbuszra szálltak plébánosuk vezetésével és néhány hitoktatójuk kíséretével, hogy Tarcalra eljutván tiszteletüket tegyék az Áldó Krisztus szobránál. A hajdúság metropoliszát elhagyva 30 gyermek és 12 felnőtt reggeli imádságában köszönte meg mennyei Atyánknak az új, szikrázóan fényes napot, és kérte Szent Kristóf, az utazók védőszentje, közbenjárását.

Tervünk szerint érkeztünk Tarcalra, ahol az erős napsütés elleni védelemmel ellátva nagy várakozással indultunk el a meredek kapaszkodón, hogy a Krisztus-szobor lábai elé érjünk. Útközben lépcsőszámláló-versenyen vehettek részt a gyerekek. 130 lépcsőfokon szedtük a lábunkat, közben felkészültünk a találkozásra az Áldó Krisztussal.

A gyönyörű környezetben 2015-ben felállított szobor marasztal maradásra. A szobortól a kilátás pedig gyönyörködtet, megvidámítja a szívet, és fényt gyújt a szemnek, hogy megsejthesse minden teremtett szépségen keresztül az örök Szépséget.

Tarcalról a nagy történelmi jelentőségű Szabolcs községbe vettük az irányt. Itt elsőként tisztelegtünk a szabolcsi földvár bejáratát őrző Szabolcs vezér bronzszobránál, majd a földsánc gerincén majdnem bejártuk az egész földvárat. Hűsölni lementünk a falu határában méltóságteljesen tovairamló Tiszához. A töltésen felfrissülést keresve jól esett az árnyékban meghúznunk magunkat egy kis időre.

Ezt követően ismerkedhettünk az Árpád-kori templom történetével, amelynek falai között Szent László király 1092-ben törvényhozó zsinatot tartott, és igen szigorú törvényeket léptetett életbe. A fiúk hamar feltalálták magukat, amikor unaloműzőként a földre hullott dióval kezdtek el célba dobálni a kaszálón elhagyott nagy traktorgumiba.

Sok-sok szép élménnyel gazdagon és örömteli megelégedésünkre jól használhattuk fel mai nap ajándékait, testi-lelki erőnlétünket, növekedvén a teremtett és épített világ megbecsülésében, valamint Isten és egymás szeretetében.

a debreceni Szent Anna Főplébánia hitoktatóinak táboroztatási munkacsoportja

« A 8 »

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.